Treceți la conținutul principal

"Primii paşi spre succes" cu Iurie Bădicu

Aşa cum v-am promis am revenit să vă spun ce am învăţat în cea de-a doua zi al seminarului marca "Leaderă şi Feminină". Despre  prima zi v-am scris aici, pe blog. 

Cel de-al doilea invitat a fost Iurie Bădicu, antreprenor de succes, cu peste 15 ani experienţă în lumea afacerilor, tot el şi directorul Oficiului Republican al Dreptului de Autor. 
Activitatea lui Iurie Bădicu poate fi asemănată cu un cocteil exploziv, este atât de diversă, încât e greu să-ţi imaginezi că un om le poate combina pe toate pe parcursul vieţii. Prima ocupaţie, a fost cea de tractorist în satul natal. Pe parcursul vieţii, a avut ocupaţii diverse: vânzător, stomatolog, şofer, jurist, economist, administrator, editorialist, autor de poezii, aforisme şi publicistică, producător muzical al formaţiei Akord, autor de texte şi melodii pentru Ion Razza - "Poiana mea", Doina Sulac - "Şapte zile", Akord - "Mă doare". 
De fapt, visul lui era să devină medic, prima facultate absolvită a fost medicina, medic stomatolog. Şi-a dat seama că stomatologia nu e pentru el, aşa că a făcut încă două facultăţi. Una din cadrul  Academiei de Studii Economice, iar alta de la Academia de Administrare Publică. "Le-am făcut din necesitate, simţeam că am nevoie de aceste cunoştinţe", spune Dl Bădicu. 

Secretul succesului în afaceri, spune Dl Iurie, este credinţa, ambiţia şi flexibilitatea. De asemenea e foarte important "să vedem ce nu pot vedea alţii".

"Din 100 % care vor să facă busness, doar 3 % reuşesc."
"Femeile au cu 25 % mai multe şanse de reuşită în afaceri, decăt bărbaţii."

"Pentru a începe o afacere e nevoie în primul rând să facem un studiu de piaţă şi analiza SWOT."

"Valoarea omului creşte odată cu experineţa şi nu trebuie să ne fie frică să experimentăm."

"În business, avem nevoie de trei componente: bani, relaţii (nu cerem mai mult decât ne poate da, altfel riscăm să pierdem relaţia de colaborare) şi personalitate (felul de a fi, studii, experienţă)."

Iurie Bădicu este un Om cu suflet de poet-muzician, raţiune de businessman şi face parte din breasla familiştilor.

Comentarii