Treceți la conținutul principal

Stela Popescu: "Nu-mi săbătoresc niciodată ziua de naştere!"

Seara de 20 februarie a adus-o pe Stela Popescu din nou în Moldova! Invitată în cea de-a 16-a ediţie a Clubului Nostru, celebra actriţă a teatrului de revistă din România, născută în Basarabia, lângă Orhei, din părinţi învăţători. De la început vreau să vă spun că am petrecut o seară minunată, a fost o onoare pentru mine să o cunosc pe distinsa Doamnă a teatrului Românesc. 
La 21 decembrie 2012, a fost ziua de naştere, a împlinit onorabila vârstă de 77 de ani. "Nu-mi sărbătoresc niciodată ziua de naştere, deoarece la doar câteva zile e Crăciunul, prefer să-mi fac planuri pentru Sărbători şi să petrec alături de fiica mea."
A povestit cu sufletul la gură despre copilăria petrecută în Basarabia, despre deportările care i-a marcat viaţa ei şi a părinţilor ei. "Pe tata l-au luat de pe stradă, ziua. Nu am ştiut nimic de el 19 ani. Eu ştiam că tata are ochi căprui. Când l-am revăzut avea ochi albaştri şi l-am întrebat: de ce ai ochi albaştri? Mi-a zis: "de plâns." L-am adus în România în anul 1977 şi s-a recăsătorit cu mama după 38 de ani."
"Nu ştiam să mă îmbrac, eram un băieţoi. Mama îmi cosea păpuşi, le umplea cu lână, le făcea sprâncene, buze roşii, cosiţe negre, dar eu jucam fotbal cu ele."
Despre partenerul de scenă - Alexandru Arşinel, despre care presa din România a scris că ar forma un cuplu şi în afara carierei a spus: "Nu este nimic adevărat şi nici nu m-aş fi măritat niciodată cu Arşinel pentru că mie mi-a plăcut un alt gen de bărbaţi, mai rafinaţi, aşa. E băiat bun, e cu vreo cinci ani mai mic decât mine. Are o soţie superbă, care îl adoră şi îi mănâncă sufletul de geloasă ce este. Nu mergem niciodată pe la zile de naştere comune. Ne întâlneam doar la teatru, făceam repetiţii împreună şi la revedere "ne vedem joi."
Nu a avut copii, dar a adoptat o fată de 16 ani. "Sunt fericită că am adoptat o fată. Este un copil extraordinar. Dacă ar fi fost fata mea, nu era aşa bună, poate aş fi alintat-o."
Chiar dacă anul acesta va împlini 78 de ani, Stela Popescu arată foarte bine. "Contează enorm ce-ai moştenit. E adevărat, nu fumez. În rest, nu ţin cont de nimic. Eu nu mă gândesc la rău, nimic nu mi se pare urât în viaţă. Poate o fi şi asta."
Despre dragoste, femeie şi bărbat, a spus: "Totuşi, bărbatul e bărbat, femeia e femeie şi are nişte datorii faţă de el. Femeia e importantă prin armonia care reuşeşte să o creeze în familie. Într-o relaţie e necesar ca ambii parteneri să gândească la fel, dar când e o deosebire prea mare, sfătuiesc femeile să pleca la timp."
A făcut glume, a cântat folclor, a citit monoloage despre femei cu frumuseţe artificială. A recitat poezii din Arghezi şi chiar o strofă din "Luceafărul" lui Eminescu. Dacă nu se făcea actriţă, iar fi plăcut să cânte sau să facă decoruri şi costume pentru că era bună la desen. 
Vreau să le mulţumesc oraganizatorilor pentru invitaţia la întâlnirea cu renumita actriţă de teatru şi film Stela Popescu. A fost cea mai frumoasă seara şi cel mai bun eveniment marca Clubul Nostru!



Comentarii