Treceți la conținutul principal

Biserica Medievală din Chișinău

Auzisem de mult despre o Biserică Medievală de la Muzeul Satului. În prezent, pe teritoriul Muzeului există doar Biserica din lemn care datează din anul 1642, restul componentelor urmează să fie aduse mai târziu, chiar dacă proiectul a fost inaugurat cu mulți ani în urmă. 
Duminică, de Sărbătoarea "Sf. Paraschiva", am hotărât să merg acolo, nu a fost greu de găsit, deoarece sunt indicatoare. 
De la Porțile Orașului, mergeți spre aeroport, neajungând la stația Petrom, mergeți la dreapta (veți vedea un indicator care arată direcția spre Biserică), spre pădure și drumul vă duce exact spre Biserica Medievală de lemn "Adormirea Maicii Domnului".
Când am ajuns, Biserica era plină de oameni, care ascultau "Sf. Liturghie", săvîrșită de Pr. Sergiu Curnic. 



Am rămas foarte impresionată de Biserică, locul amplasării e pitoresc, foarte aproape de lac, iar slujba dumnezeiască.
Am găsit un pliant informativ la poartă, din care am aflat că Biserica a fost adusă din localitatea Hirișeni, raionul Telenești, construită de ctitori răzeși în curtea Mănăstirii Hîrjauca. 



Este reconstruită 85 % din bârnele originale ale bisericii, icoanele din interior datează din sec. XVIII și s-a păstrat 70 % din iconostasul inițial.



Aici, au loc slujbe creștin-ortodoxe în zilele de duminică și sărbători religioase, se săvârșesc cununii și botezuri. Mariana și Adrian au ales să-și unească destinele la Biserica Medievală - "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul să nu despartă!"



Cu regret, foarte puțini moldoveni știu de acest Muzeu, iar și mai puțini îl vizitează. Ar fi bine ca Agențiile de Turism s-ă includă și Biserica Medievală printre obiectivele turistice ale Moldovei, astfel am promova puținele destinații turistice pe care le avem. Biserica deține și un blog, găsiți aici mai multe informații.


Comentarii