Treceți la conținutul principal

"Despre lucrurile simple" de Mihaela Rădulescu

Nu-mi aduc bine aminte când şi de unde am auzit prima dată de această carte, dar ştiu bine că am făcut-o comandă la Polirom Chişinău în anul 2007. Am ales-o din curiozitatea de a citi paginile unei femei de succes, din curiozitatea de a afla ce se ascunde sub acest titlul frumos, simplu, sugestiv, şi, trebuie să recunsoc, am citit-o pe Mihaela Rădulescu cu setea de a ajunge la următorul cuvânt.
Aseară am găsit-o întâmplător printre cărţile de pe raft, nu puteam să nu o recitesc, dar nici să nu vă selectez câteva pasaje.

"Să nu uiţi niciodată ce ţi-ai dorit când n-aveai nici măcar idee cum ţi se poate întâmpla asta..."
"Visul pe care-l ai trebuie susţinut, transformat din abur în materie solidă şi, dacă pe alocuri sprijinul altora e esenţial, nu-i nici un păcat să-l foloseşti, atâta vreme cât înţelegi că ai o datorie dublă de plătit: prima, faţă de tine, iar a doua, faţă de omul care ţi-a dat credit total."
"Nu există grijă mai mare, după cele de igienă, de cât aceea pe care o acord aspectului meu. De la produsele cu care mă spăl sau îmi regenerez părul vopsit şi până la stilul pe care decid să-l abordez pentru fiecare şedinţă foto.
Nu-mi plac unghiile false - n-am purtat niciodată şi cred că unghiile prea lungi (chiar naturale) şi prea rotunjite sunt fie vulgare, fie demodate."
"N-am cu ce să mă îmbrac! - cea mai rostită frază a femeii zilelor noastre...Aşadar, vorbim despre ce trebuie să avem, obligatoriu în garderobă.
Blugii, cu cât mai simpli, cu atât mai nepreţuiţi.
Tricouri, multe tricouri de bumbac, de preferat simple sau cel mult cu lozinci în care să vă regăsiţi.
O bluză asimetrică, o bluză pe gât şi fără mâneci, o bluză decoltată, cât mai elegante şi simple cu putinţă.
O fustă scurtă, o fustă lungă şi lejeră, o fustă până la genunchi.
Un costum cu sacou şi pantaloni drepţi, cât să ne ajute la toate întâlnirile serioase şi la care doar bluza de sub haină să joace rolul feminin.
Nu se poate trăi fără o rochie neagră, doar să găseşti modelul potrivit.
Cămăşi albe, negre şi macar una roşie.
Curele, căci nu le-a trecut vremea, late înguste, asimetrice.
O rochie de cocteil, în care să se vadă mai degrabă personalitatea pe care o aveţi, şi nu modelul rochiei.
O pereche de pantofi cu toc înalt, fără platformă, de preferinţă negri, o pereche de sandale cu barete fine, o pereche de pantofi fără toc, o pereche de cizme.
O poşetă mare şi una mai mică, mai fină.
M-aş opri, căci de acum încolo nu e decât o chestiune de tuşă personală şi de anotimp."
"Oamenii de televiziune ar trebui să-şi folosească influenţa pentru a-i reîmprieteni pe tineri cu cartea şi pentru a-i despărţi, măcar câteva ceasuri, de televizor..."
"Nu-i înveţi pe alţii ce vrei, ci ceea ce ştii..."
"Există oameni atât de buni, încât mulţi din jur se întrec în a le face rău."
"Există oameni care te ajută să te schimbi, din oricine, în cineva."
"Există oameni care te învaţă drmul înapoi spre tine..."

V-o recomand din toată inima. Mai ales vouă, femeilor.


Comentarii