Treceți la conținutul principal

Bostaniada, ediţia a II-a, 2013

Fost-am duminică la Festivalul Etno Gastronomic "Bostaniada", care a avut loc în s. Lozova, r. Străşeni. Evenimentul a fost un efort comunitar, la iniţiativa unui grup de oameni care s-au autoorganizat, fiind "îndemnaţi" de pasiunea pentru agricultură, folclor, meşteşuguri populare, gastronomie etc. 



Demult nu m-am simţit într-un mediu atât de prietenos. Pentru prima dată m-am întâlnit cu multă lume cunoscută, prieteni, foşti colegi, de care m-am bucurat săi revăd. Vremea a fost frumoasă. Am văzut multe, dar în special ulcioare din ceramică ornate cu sticlă topită, dovleac în formă de pară, tablouri lucrate în biser, meşteri populari şi lucrări de artizanat, ne mai vorbind de mâncarea bună şi muzica tradiţională. Oamenii stăteau de vorbă, în grupuri mici sau mai mari, stând în picioare sau jos pe iarbă, mâncau, făceau fotografii, asta e un lucru bun într-o lume închisă în reţele de socializare şi muncă.

              Sculptor în lemn, Victor Pelin
   
                 Dovleac-pară, foarte bun pentru sănătate, tratează diverse maladii

                   Nicolae Cojocaru din "Asociaţia Ţăranilor care Gândesc"

                 Dovlecei-pară, pictaţi cu personaje creştine şi din desene animate

                 Obiecte din ceramică cu ornamente tradiţionale

                Vase din ceramică, ornate cu sticlă topită din s. Mireşti, r. Hânceşti

                 Produse Apicole

                 Sculpturi în dovleac

                 Uleiuri vegetale presate la rece



Comentarii