Treceți la conținutul principal

Eu şi călătoriile mele prin Moldova

Eu sunt omul călător, am o deosebită plăcere să călătoresc prin diverse locuri, oriunde găsesc ceva frumos şi interesant. Am vizitat destul de multe destinaţii turistice prin Moldova noastră dragă. Fiind copil cutreieram mănăstirele Moldovei, împreună cu dragii mei bunici. Ulterior am început să merg în călătorii cu prietenii, colegii de facultate sau serviciu, dar şi datorită activităţilor de voluntariat practicate.
Păcat că nu întotdeauna aveam fotoaparat, să mortalizez imagini deosebite, despre fiecare localitate sau mănăstire vizitată.
Am să vă povestesc doar despre câteva din numeroasele localităţi şi mănăstiri vizitate.
În vara anului 2010, cu un grup de prieteni români, am făcut un pelerinaj între Prut şi Nistru. Atunci am mers dincolo de Nistru, la Mănăstirea "Noul Neamţ" din satul Chiţcani, raionul Slobozia. La 6-7 km de oraşul Tighina se află Fiica Mănăstirii Neamţ din jud. Neamţ, România. Pe teritoriul Mănăstirii se află un lanţ de Biserici, fiind numită - Lavra Basarabiei.







Următoarea destinaţie a fost Mănăstirea Căpriana, este una dintre cele mai vechi mănăstiri din Moldova. Pe teritoriul mănăstirii se află mormântul Mitropolitului Gavriil Bănulescu Bodoni, cel care între anii  1819-1820 a înalţat Biserica "Sf. Gheorghe". 


Biserica "Adormirea Maicii Domnului", Mănăstirea Căpriana




Altarul Mănăstirii Căpriana


Satul Căpriana, raionul Străşeni


Ultimul popas l-am făcut la Mănăstirea Suruceni din raionul Ialoveni, mănăstire de Călugăriţe. Pe teritoriul căreia se află şi primul liceu teologic pentru fete. 


Biserica "Sf. Gheorghe"


Chilia Călugăriţelor, Mănăstirea Suruceni



Liceul Teologic "Regina Maria", Mănăstirea Suruceni





Fântână din lemn de pe teritoriul Mănăstirii Suruceni 



Am fost la Soroca, dacă îmi aduc bine aminte, era prin septembrie 2008. Oraşul se întinde pe malul Nistrului. De sus, de la "Lumânarea Recunoştinţei" se vede o panoramă foarte frumoasă a oraşului Soroca. 




Cetatea Soroca, întemeiată de Ştefan cel Mare şi Sfânt.


"Lumânarea Recunoştinţei", un omagiu adus poetului anonim, autorul baladei "Mioriţa"


Ideea de a ridica un astfel de monument îi aparţine renumitului scriitor al literaturii moldoveneşti, Ion Druţă. În interior se află o icoană, un sfeşnic, unde oamenii se pot ruga şi aprind câte o lumânare. Pentru a ajunge la capelă e necesar de urcat cele aproximativ 1000 de trepte ce urcă de la apele bătrânului Nistru şi până în vârful unui deal de la Soroca.


Am scris acest articol, datorită proiectului Cuptorul Blogosferic, despre care am auzit anul trecut de la o prietenă şi la care sper să particip şi eu anul acesta. 

Descoperiţi Moldova!

Comentarii