Treceți la conținutul principal

Degustare în orb de vin Cabernet Sauvignon

Marți seara, am fost pentru prima dată la o degustație de vin în orb (degustarea vinului fără a avea posibilitate de a vedea eticheta vinului). Am degustat cele mai bune zece vinuri Cabernet Sauvignon din R. Molodva. Și toate astea, grație lui Andrei Cibotaru de la www.finewine.md și lui Ion Luca de la Carpe Diem, Wine Shop.
Iată companiile care au oferit vinurile pentru degustație: Chi, Cricova, Purcari, Mimi, Ulmu, Crescendo, Bostavan, Chateau Vartely și vinul de inițiere oferit de Vinăria Nobilă din s. Olănești, r. Ștefan Vodă. 


Vinul Cabernet Sauvignon este soiul cu cea mai mare răspândire după suprafața plantată de viță de vie, peste tot în lume. E originar din Franța, dar se cultivă pe larg și în R. Moldova, deoarece nu necesită îngrijire specială, roadă e mare la 1 h. Bobițele sunt rare și permit aerului să treacă în caz de umiditate, cu peliculă groasă și foarte dură. Această duritate face ca strugurii să fie relativ rezistenți la boli și stricăciuni, trecând de ploile de toamnă fără prea mari pagube. Aceste caracteristici, împreună cu aroma sa atrăgătoare au făcut din Cabernet Sauvignon unul dintre cele mai populare varietăți de vin roșu din lume. Este unul dintre vinurile de succes produse în țara noastră de mai multe companii vinicole. 
Cabernet-ul este un vin tare cu gust puternic Se consumă preferabil vinuri tinere de până la 5 ani, în general la carne roție, fripturi, mâncăruri grase, brânzeturi puternic aromate, bucate cu sos concentrat din condimente.
Acestea au fost cele 9 vinuri din concurs, degustate de bloggeri. Conform regulamentului unei competiții, doar 30 % din vinuri au dreptul să urce pe podium. Iată cei trei câştigători:
1. Chateau Vartely Cabernet-Sauvignon 2011; preţ aprox – 88 lei
2. Crescendo Cabernet-Sauvignon 2012; preţ aprox – 125 lei
3. Chi Vintage Cabernet-Sauvignon 2012, preţ aprox – 90 lei


Recunosc ca, până ieri nu știam aproape nimic despre aceste vinuri. Am mers să învăț consumul corect de vin și să-mi descopăr vinul. Eu beau foarte puțin vin și foarte rar. Am degustat nu am băut, dar am înțeles că nu e vinul meu. Deși e un vin tânăr, familiar, culoarea este frumoasă, închisă și purpurie. La gust e greu de băut și destul de tare cu arome puternice. Totuși, este un vin bun. Recomand să cumpărați un vin dintre cele văzute în imaginea de mai sus + nu uitați de Vinăria Nobilă de la Ștefan Vodă, care au cel mai bun Cabernet în viziunea mea (e mai ușor de băut, mai moale la gust).




Comentarii