Treceți la conținutul principal

A fost Festivalul Medieval

Sâmbătă, am fost la Primul Festival Medieval din Moldova la Centrul Cultural "VATRA"


A fost foarte multă lume, de toate vârstele, tineri, părinți cu copii, bătrâni. Cu toate acestea nu am văzut oameni triști sau nerelaxați. Cu toții se bucurau de cavalerii și domnițele costumați în personaje din epoca Medievală, de tarabele cu lucrări hand-made, haine naționale, picturi, compoziții florale, oale din ceramică, lucrări din lemn, mese cu placinte și frigărui, multă bere, vin rece, cărți și ziare.


În mijlocul Centrului Cultural era amplasată scena, unde aveau loc demonstrații de luptă medievală și răsuna muzica. Sus în deal, este un restaurant rustic cu bucate tradiționale, preparate ca la mama acasă. 


A fost deschis Muzeul din cadrul Complexului, unde am putut admira arme, drapele, unelte de mucă agricolă și o pictură ortodoxă cu judecata de apoi.


Dar, cu toate acestea, Eu am avut așteptări mai mari, am vrut mai multă atmosferă de poveste, mai mult să retrăiesc trecutul.
1. Mi-ar fi plăcut să ascult doar muzică medievală și lăutărească, așa mi se pare firesc.
2. Să fie organizate conferințe despre perioada Medievală în Moldova.
3. Aș fi vrut să văd prezentări de Teatru Medieval.
4. Să fie organizate tarabe cu personaje din epoca medievală, pe anumite evenimente petrecute în epocă.
5. Mă așteptam să gust o ciorbă haiducească la ceaun, o mămăligă cu fasole și ciolan tot la ceaun. 


Deși sunt în totalitate de acord și recunosc importanța acestor evenimente pentru dezvoltarea meșteșugurilor populare și turismului local. Cred că, doar astfel de evenimente pot încuraja Moldovenii de a petrece civilizat timpul liber, fără beții colective. 

Nu a fost perfect, însă m-am simțit bine la Festival!!!

Comentarii