Treceți la conținutul principal

"Rămâi la masă?"

Într-o seară, la Clubul Nostru, am cunoscut-o pe Laura Cosoi. Am venit la eveniment la invitația unei prietene, nu știam aproape nimic despre invitata specială a Clubului. Dar, cum niciodată nu am fost la un eveniment la care să nu știu nimic despre invitat (ă), am zis să încerc ceva nou. :) Nu regret nici un minut din cele aproximativ patru ore petrecute în compania Laurei și altor femei prezente la eveniment.

Am cunoscut un Om, o femeie plină de farmec, simplitate, naturalețe și credință în Dumnezeu. 
A venit la Chișinău să-și lanseze cartea de bucate - "Rămâi la masă?" - care cuprinde rețete tradiționale, de odinioară, preparate de Laura pentru prieteni și familie. 

De fapt, cartea este un jurnal culinar, cu fotografii personale și rețete de ciorbe, salate, aperitive și deserturi, toate din produse naturale, ușor de găsit în orice magazin și/sau piață, foarte rapid și simplu de preparat.

Iată una din ele, preparată de mine. :)

Pizza fără aluat

Ingrediente                               
2 linguri de ulei de măsline
2 căței de usturoi
2 fire de ceapă verde
250 gr de ciuperci
2 fire de mărar proaspăt (eu am folosit busuioc)
2 cartofi
300 gr de brânză mozzarella
1 ardei gras
roșii, porumb fiert

Preparare
Într-o tigaie, toarnă ulei de măsline și pune-l pe foc. Când uleiul s-a încins, adaugă usturoiul și ceapa verde, ambele tocate mărunt. După ce au devenit rumene, încorporează ciupercile tăiate felii, precum și busuiocul mărunțit, amestecă totul timp de 10-15 min. Separat, intr-o cratiță, fierbe cartofii cu coajă, când sunt fierți, decojește-i și dă-i prin răzătoare. Rade brânza mozzarella și întinde jumate din cantitatea obținută într-o tavă unsă cu ulei. Deasupra brânzei pune cartofii, iar apoi răstoarnă compoziția cu ciuperci din tigaie, ardeiul și celelalte ingrediente. Peste toată compoziția din tavă presoară uniform restul de mozzarella. Pune pizza la cuptor pentru 10-15 min, la temperatura de 180 grade C, până când suprafața devine aurie.

Eu am folosit pentru a coace pizza o tavă cu margini detașabile, care se dezasamblează, pentru ca pizza să poată fi desprinsă de tavă fără a-i strica forma.

Poftă bună!


Comentarii